VITO maakt gebruik van noodzakelijke cookies.
Om je gebruikerservaring op onze website te optimaliseren willen we ook gebruik maken van optionele cookies waarvoor we je toestemming vragen. Meer informatie: Cookiebeleid, Privacyverklaring
VITO is de science-to-technology partner voor bedrijven, overheden en de samenleving die op zoek zijn naar solide adviezen en oplossingen in hun duurzaamheidstransitie. Met een multidisciplinaire aanpak en unieke test- en opschalingsinfrastructuur versnellen we innovatieve routes naar veerkrachtige ecosystemen, een circulaire en regeneratieve economie, en een gezonde leefomgeving. Onze 1300 onderzoekers werken samen in diverse expertiseteams om wetenschappelijke inzichten om te zetten in praktische technologieën. Bij VITO mobiliseren we de kracht van wetenschap en techniek om duurzame oplossingen wereldwijd te valoriseren en te implementeren, zodat we samen een leefbare toekomst kunnen waarborgen voor nog minstens 1000 jaar.
Binnen de unit Environmental Intelligence zetten ongeveer 350 gemotiveerde medewerkers zich in voor het bewaken van onze ‘Planetary Boundaries’ en ‘Human Boundaries’.
Samen werken we aan het monitoren, onderzoeken en analyseren van onze omgeving (land, klimaat, lucht, water …) en onze gezondheid.
We combineren data en geavanceerde technologieën om waardevolle informatie, inzichten en modellen te ontwikkelen en te delen met overheden, andere onderzoeksinstellingen, bedrijven, …
Helder en toegankelijk communiceren over onze activiteiten, projecten en inzichten is belangrijk en draagt bij aan belangrijkste doel: het bevorderen van een duurzame samenleving. Daarom zijn we op zoek naar een Marketing Communicatie Specialist.
Jouw verantwoordelijkheden:
Eigenaarschap van Projectcommunicatie:
Je ondersteunt de onderzoeks- en valorisatietrajecten en vertaalt complexe wetenschappelijke resultaten naar duidelijke inzichten voor klanten en stakeholders.
Je werkt samen met onderzoekers om effectieve communicatiestrategieën die aansluiten bij de projectdoelen te ontwikkelen en uit te voeren
Inhoudcreatie
Je produceert zelfstandig heldere en frisse communicatiematerialen zoals projectwebsites, nieuwsbrieven, social media posts en eventcontent op basis van de expertise van onderzoekers.
Communicatieplanning en -uitvoering:
Je stelt communicatieplannen op in samenwerking met projectpartners, waarbij je zorgt voor afstemming en ondersteuning van alle stakeholders.
Je definieert en bewaakt effectiviteit en efficiëntie van communicatie-inspanningen en rapporteert over de resultaten.
Je voert alle of bepaalde onderdelen van het communicatieplan (on- en offline content, het organiseren van conferenties, workshops, beurzen, …) zelfstandig en in team uit
Markt- en Klantinzicht:
Je verzamelt marktinformatie en klantinzichten gedurende de levenscyclus van de projecten om communicatiestrategieën te optimaliseren
Je analyseert resultaten en optimaliseert content en campagnes om meer bezoekers aan te trekken en de conversieratio te verhogen. Je hebt ervaring met SEO en web analytics (vb. GA4 en Piwik).
Je ondersteunt de unit in CRM
Samenwerking:
Je maakt deel uit van het MarCom team binnen de Environmental Intelligence unit.
Je werkt samen met de project partners om de communicatieobjectieven van de projecten te realiseren.
Je rapporteert aan de valorisatie directeur van Environmental Intelligence
Je werkt nauw samen met MarCom-businesspartner om een effectieve verspreiding van projectresultaten via verschillende mediakanalen en evenementen te waarborgen.
Je behaalde een Bachelor diploma in een relevante richting of gelijkwaardig door ervaring.
Je beheerst het Nederlands en het Engels, een grondige kennis van het Frans is zeker een troef.
Je hebt een passie voor communicatie en het vertalen van inzichten naar impactvolle communicatie.
Naast een grondige kennis van MS Office, kan je ook resultaatgericht aan de slag met grafisch design en videobewerking-tools.
Teamplayer met een proactieve, georganiseerde, zelfstandige werkethiek in een team dat zich dagelijks inzet voor het versnellen van de transitie naar een duurzame toekomst.
Je kan prioriteiten stellen, bent flexibel en levert graag kwaliteit af.
Aanbod:
We werken binnen VITO activiteiten gebaseerd. Je activiteiten bepalen je werklocatie, waarbij je home-office ook deel uitmaakt van een mogelijke werklocatie. Werklocatie in geval van fysieke aanwezigheid is Mol.
Een competitief salaris aangevuld met verschillende extralegale voordelen waaronder vergoedingen, verzekeringen, moduleerbaar pakket vakantiedagen.
Innovatie is onze belangrijkste troef, daarom is het vanzelfsprekend dat we onze medewerkers de kans geven om zich bij te scholen en zich verder te ontwikkelen in hun eigen vakgebied; meer nog, we verwachten dit.
De kans om samen met meer dan 1300 collega’s bij te dragen aan projecten die impact hebben op een duurzame samenleving.
or
Your application has been successfully submitted.