VITO maakt gebruik van noodzakelijke cookies.
Om je gebruikerservaring op onze website te optimaliseren willen we ook gebruik maken van optionele cookies waarvoor we je toestemming vragen. Meer informatie: Cookiebeleid, Privacyverklaring
Als Europees toponderzoekscentrum zet VITO met 1300 medewerkers wetenschappelijke inzichten om in baanbrekende technologische innovaties, AI-oplossingen en beleidsadvies. Dat doen we met één objectief: onze wereld een toekomst geven om naar uit te kijken.
Om deze transitie naar een duurzame wereld te faciliteren, wordt de organisatie gesterkt door verschillende ondersteunende diensten. Voor onze dienst Procurement zijn we momenteel op zoek naar een Aankoper met kennis van, en ervaring met, de wet op overheidsopdrachten.
In deze functie rapporteer je rechtstreeks aan de Manager Procurement and Legal en sta je samen met je collega’s in voor de aankopen die VITO als publiekrechtelijke onderzoeksinstelling in de markt zet.
Als Aankoper bestaat je takenpakket uit, onder meer:
Het in kaart brengen van de aankoopnoden en het voeren van het marktonderzoek in aanloop naar een aanbestedingsprocedure. Hierbij werk je nauw samen met diverse interne stakeholders vanuit de verschillende onderzoeksunits en de centrale diensten. Hierbij bouw je je kennis van de markt verder uit.
Het adviseren over de meest geschikte aanbestedingsprocedure.
Het opmaken van bestekken in 3P, de publicatie op e-procurement, de opening en de beoordeling van de offertes. Je volgt het hele gunningsgproces op.
De rapportering naar het management en naar de Raad van Bestuur.
Relatiebeheer met key suppliers van raamovereenkomsten die VITO in de markt heeft gezet.
De verwerving van optimale kennis van producten, Het opvolgen van prijsevoluties, de opmaak van actieplannen en prioriteiten. Je houdt hierbij steeds rekening met kostenefficiëntie, kennisdeling, waardecreatie, duurzaamheid en innovatie.
(Minimaal) Bachelor-diploma in een relevante richting.
Enige jaren kennis van en ervaring met de Belgische wetgeving overheidsopdrachten, idealiter in de publieke sector.
Kennis en/of ervaring met ICT-aankopen, bulkgassen of labomaterialen en –toestellen is een plus.
Je bent communicatief sterk in het Nederlands en Engels, zowel mondeling als schriftelijk.
Je functioneert optimaal in teamverband en deelt je kennis en ervaring met je collega’s. Je vindt het fijn om meerdere gelijklopende dossiers op te volgen en je kan goed omgaan met de bijhorende complexiteit.
Je stelt je kritisch op, bent pragmatisch en gaat klantgericht te werk. Hiernaast ben je hands-on, collegiaal en positief ingesteld. Je gaat graag analytisch aan de slag en weet commercieel te schakelen.
Aanbod
Een competitief salaris aangevuld met verschillende extralegale voordelen waaronder vergoedingen, verzekeringen, moduleerbaar pakket vakantiedagen.
Wij werken ‘activity based’, onze activiteiten brengen ons naar onze locatie. Ons hoofdkantoor en tevens standplaats voor deze functie is in Mol, hier connecteren we minimaal 2 dagen per week. Deeltijds werken vanuit huis of een satellietkantoor in Antwerpen-Berchem, Gent, Genk, Leuven of Oostende is mogelijk.
Innovatie is onze belangrijkste troef, daarom is het vanzelfsprekend dat we onze medewerkers de kans geven om zich bij te scholen en zich verder te ontwikkelen in hun eigen vakgebied; meer nog, we verwachten dit.
De mogelijkheid om deel uit te maken van een team van aankopers die nauw samenwerken met de juridische dienst binnen een organisatie met een internationale reputatie, die bekend staat om haar geavanceerde technologische onderzoek en wetenschappelijk advies.
De kans om actief bij te dragen aan duurzame ontwikkelingen op lokaal, nationaal en globaal niveau.
or
Your application has been successfully submitted.